    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dług w Allegro :)
    Date: Sat, 27 Oct 2007 11:02:50 +0200

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > A po co ma być napisane?
    > Zobowiązałeś się wplacić pieniądze na konkretne konto?

    Ale w tym przypadku Allegro zobowiązało się przyjąć pieniądze z karty
    płatniczej.

    > No to jest to TWÓJ problem.
    > To że bank nie autoryzuje karty przecież nie obchodzi tego, kto czeka na
    > pieniądze!

    Nie wiadomo czy bank czy eCard - tak czy inaczej nawala firma której
    Allegro zleciło przyjęcie płatności kartą, skoro karta działa wszędzie
    indziej tylko nie tu.

    > Jakbyś to *TY* miał dostać pieniądze, to co byś zrobił?

    Nie wiem jak *ON*, ale jakbym to ja był bym obiecał klientowi że może
    zapłacić kartą, firma którą wynająłbym do przyjmowania płatności z
    niejasnych powodów nie przyjmowałaby karty, czułbym się w obowiązku
    zrekompensować klientowi dodatkowe koszty związane np. z przelewem.

    Być może żaden przepis do tego nie zmusza mnie, ale IMHO byłoby to fair.

    p. m.