    From: Liwiusz <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dług. Jakie postępowanie uproszczone czy nakazowe....
    Date: Fri, 26 Oct 2007 09:37:15 +0200

    Andrzej pisze:

    > A gdy sąd przyzna mi racje co dalej?
    > Jak następnie wygląda procedura odzyskania pieniędzy, gdy trafi to do
    > komornika? Zgłaszam się do niego z wyrokiem i resztę to on już wszystko sam
    > załatwia /ja moge jedynie mu wskazać gdzie dłużnik pracuje by ewentualnie na
    > pensje mu wszedł/?

    Jak sąd wyda nakaz zapłaty, a pozwany się nie odwoła, względnie:
    jeśli się odwoła i przegra, to jeszcze przed komornikiem trzeba uzyskać
    klauzulę wykonalności, ale to tylko formalność.

    Do komornika pisze się odpowiedni wniosek i dołącza tytuł
    egzekucyjny. Należy wskazać z czego ma być prowadzona egzekucja (czyli
    np. z rachunków bankowych dłużnika w banku X, z wynagrodzenia za pracę w
    ..., z ruchomości znajdujących się w jego władaniu, z posiadanego przez
    niego samochodu marki ... o numerze rejestracyjnym ... itp. itd).

    Ważne jest, aby wskazać dokładnie komornikowi z czego ma prowadzić
    egzekucję. Jeśli się tego nie zrobi, to komornik wykona standardowe
    czynności, odwiedzi dłużnika, ale nie będzie na swój kosz poszukiwał
    jego majątku, nie jest to bowiem jego zadaniem.

    > W innym poście wspomina Pan o klauzuli wykonalności /jak to się załatwia/?

    W sekretariacie sądu panie wyjaśnią, jak będzie potrzeba. Pisze się
    wniosek (lub wypełnia wzór), chodzi tylko o otrzymanie jednej pieczątki
    na nakazie zapłaty/wyroku stwierdzającej, że nadaje się to już do
    egzekucji. Nieraz można uzyskać to od ręki, nieraz poczekać (zgodnie z
    przepisami maksymalnie 3 dni).

    > Tak i chyba to będzie najlepsze rozwiązanie w mojej sytuacji. Pełnomocnictwo
    > złoży się dopiero jak zajdzie taka potrzeba, być może nawet nie będzie ono
    > potrzebne.
    > Bardzo dziękuje Panu za wszystkie wyjaśnienia i wskazówki które dla mnie są
    > bardzo przydatne.

    W takim razie powodzenia. A jaka jest wysokość długu?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz