  • Data: 2022-12-14 19:47:52
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale spróbuj ogarnąć, że udzielenie / nie udzielenie pierwszeństwa
    > niekoniecznie musi iść w parze z odpowiedzialnością za spowodowanie
    > wypadku. Jeśli wymusisz pierwszeństwo na pijanym kierowcy, to Ty
    > odpowiesz za wymuszenie (wykroczenie), a on za kierowane pojazdem pod
    > wpływem alkoholu (może to być przestępstwo).

    Natomiast za spowodownie wypadku poniesie wymuszający, więc nie wiem co
    chciałeś powiedzieć. Natomiast jak masz ustąpić pierwszeństwa to nie
    będziesz winnym spowodowania tylko wtedy gdy zachowanie innego kierowcy
    powodowało, że nie byłeś w stanie ani przewidzieć ani zapobiec
    wypadkowi. Z tego co wiemy, ten pieszy się na przejście nie
    teleportował, więc...

    > Wracając do omawianej przez nas sprawy pieszy nie może wchodzić
    > bezpośrednio pod nadjeżdżający pojazd i takie jego zachowanie
    > spowodowało sam wypadek.

    Hmmm. Wjeżdzać pod pojazd który nie ustępuje pierwszenstwa też nie
    wolno, a jednak nie słyszałem specjalnie o takim uzasadnieniu, że winny
    jest ten z pierwszeństwem.

    > Natomiast to, czy należy go ukarać za
    > nieudzielenie przestępstwa, albo przekroczenie prędkości, to już osobna
    > sprawa. tego w artykule prasowym nie ma, bo to wykroczenia i osobne
    > postępowanie.

    Dokładnie - winny jest kierowca, pieszego można ukarać odzielnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!