eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoDla kogo jest prawo?Re: Dla kogo jest prawo?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!3.eu.feeder.erje.net!feede
    r.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!usenet.goja.nl.eu.org!aioe.org!
    news.chmurka.net!.POSTED.83.142.196.21!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dla kogo jest prawo?
    Date: Wed, 14 Dec 2022 06:46:33 +0100
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <tnbnvp$12j$12$Shrek@news.chmurka.net>
    References: <tn1bk8$efb$1@gioia.aioe.org> <63952307$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <gUalL.2071443$G_96.1024739@fx13.ams1>
    <63960fe9$0$447$65785112@news.neostrada.pl>
    <mBtlL.1811080$YC96.35136@fx12.ams1>
    <63978470$0$474$65785112@news.neostrada.pl>
    <Fb8mL.1499721$9f26.1025255@fx09.ams1>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.196.21
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Wed, 14 Dec 2022 05:46:33 +0000 (UTC)
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Shrek";
    posting-host="83.142.196.21"; logging-data="1107";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/102.5.1
    Content-Language: pl
    In-Reply-To: <Fb8mL.1499721$9f26.1025255@fx09.ams1>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:832755
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 14.12.2022 o 00:48, Marcin Debowski pisze:

    >> W lotnictwie, przy starcie oblicza się tzw. prędkość krytyczną. To
    >> prędkość, powyżej której, żeby nie wiem co się wydarzyło, to samolot
    >> musi spróbować wystartować - bo po prostu nie zdoła się zatrzymać przed
    >> końcem pasa. Nawet, jak silniki się zapalą próbuje się wystartować.
    >
    > Zgadza się, tzw. V1, ale nie jestem przekonany czy ma to zastosowanie do
    > omawianej sytuacji.

    Należy też dodać że jest jeszcze V2 (kiedy samolot może już się oderwać)
    i Vr - kiedy powinien. Prędkości te zachodzą na siebie i niegdy nie masz
    (a raczej nie powienineś mieć) sytuacji kiedy nie zdążysz się już
    oderwać i polecieć przy obcięciu jednego silnika, a nie masz możliwości
    zatrzymania się przed końcem pasa. Dlatego tak to dziwnie wygląda, że
    samoloty często odrywają się od pasa w połowie. Nie ma tam miejsca na
    "może się nie uda" - jak jest za krótko to się nie leci, albo leci z
    mniejszą ilością paxów lub kargo - nie ma przebacz. Coś w rodzaju
    szczególnej ostrożności.

    No chyba że mówimy o linii aero scure, która jest latynoskim
    odpowiednikiem naszych mistrzów kierownicy i lata przeładowana, na
    zasadzie "jakoś to będzie" zdobywając zasięgi na jutubie jak oddrywają
    się pod koniec pasa, czasem za końcem a czasem rozbijają się bo zebrali
    płot do silników.

    NIe wiem jak komuś mogło przyjść do głowy ściganie się z pieszym, że
    może zdążymy przed nim. Nie sprawdzałem kto to napisał, ale się domyślam...

    --
    Shrek

    Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "??? ?????"?
    PS - i konfederację!

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1