  • Data: 2022-12-14 06:46:33
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zgadza się, tzw. V1, ale nie jestem przekonany czy ma to zastosowanie do
    > omawianej sytuacji.

    Należy też dodać że jest jeszcze V2 (kiedy samolot może już się oderwać)
    i Vr - kiedy powinien. Prędkości te zachodzą na siebie i niegdy nie masz
    (a raczej nie powienineś mieć) sytuacji kiedy nie zdążysz się już
    oderwać i polecieć przy obcięciu jednego silnika, a nie masz możliwości
    zatrzymania się przed końcem pasa. Dlatego tak to dziwnie wygląda, że
    samoloty często odrywają się od pasa w połowie. Nie ma tam miejsca na
    "może się nie uda" - jak jest za krótko to się nie leci, albo leci z
    mniejszą ilością paxów lub kargo - nie ma przebacz. Coś w rodzaju
    szczególnej ostrożności.

    No chyba że mówimy o linii aero scure, która jest latynoskim
    odpowiednikiem naszych mistrzów kierownicy i lata przeładowana, na
    zasadzie "jakoś to będzie" zdobywając zasięgi na jutubie jak oddrywają
    się pod koniec pasa, czasem za końcem a czasem rozbijają się bo zebrali
    płot do silników.

    NIe wiem jak komuś mogło przyjść do głowy ściganie się z pieszym, że
    może zdążymy przed nim. Nie sprawdzałem kto to napisał, ale się domyślam...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!