  • Data: 2022-12-13 16:53:51
    Temat: Re: Dla kogo jest prawo?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.12.2022 o 07:00, Shrek pisze:
    > Jak się zatrzyma to mondrale powiedzą, że na zatrzymanym nie da się
    > wymusić pierwszeństwa. Po prostu dla naszych nie ma możliwosci zapisać
    > tego normalnie, bo zawsze znajdą uzasadnienie, że pierwszenstwo w
    > istocie znaczy "ustąp pierwszeństwa". Dlatego powinno być jasno - ma
    > pierwszeństwo i koniec.

    Już tu szacowałem, że to niewykonalne. Uważam, ze sensownie jest w
    Niemczech. Kierujący ma obowiązek przepuścić pieszego, jeśli ten STOI
    przed przejściem. Pieszy nie ma prawa wejść na przejście, dokąd nie
    upewni się, że ktoś go nie najedzie, albo nie będzie musiał ostro
    hamować. W Niemczech wykroczeniem jest stanie w okolicy przejścia bez
    zamiaru przejścia i jest to tak samo ścigane, jak nieustąpienie pieszemu
    przejścia.

    --
    Robert Tomasik