    From: LprzemekL <z...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Darowizna nieruchomosci, dwa przypadki
    Date: Sun, 7 Nov 2010 10:28:14 -0800 (PST)

    On 7 Lis, 18:48, witek <w...@g...pl> wrote:

    > wersja druga jest bardziej przejrzysta, jeśli to mieszkanie ma byc
    > docelowo na ciebie i ty tam bedziesz mieszkał.
    >
    > 1.
    > tak, przelanie przez rodziców kasy na twoje konto to darowizna.
    > musisz ją zgłośić w US. Z podatku w tym przypadku bedziesz zwolniony ( o
    > ile nie skopiesz procedury darowizny).
    > I mieszkanie wowczas kupujesz ty i ty podpisujesz akt notarialny ze
    > sprzedawcą. Rodzice niech ich reka boska broni cos podpisac.
    > Tylko zanim zaczniecie cokolwiek robic, to dokładnie doczytaj co zrobic
> [...]

    Witek :)
    Tak, ja tam będę mieszkał od razu po zakupie, tata nie.

    1. Otóż przykład pierwszy polega na tym, że tata będzie właścicielem i
    pytanie, np.,

    - po jakim czasie może mi darować to mieszkanie (czy musi upłynąć
    jakiś przedział czasowy, aby mógł tego dokonać), czy może od razu po
    zakupie ?

    - czy, jak daruje mieszkanie, to "wszystko" przechodzi na mnie jako
    obdarowanego (i kolejne podpisywanie umów z dostawcami mediów, zapisy
    w Spółdzielni, itp...) ?

    - Dysiek i Ty potwierdziliście, że w obrebie najblizszej rodziny kwota
    jest wolna od podatku jezlei zglosi sie ja do US w ciagu 6-mcy a
    pieniadze przeleje na konto a nie wreczy gotowka, podejrzewam, że tak
    samo jest z nieruchomością ?

    2. A drugi przykład związany jest ze mną i oczywiście dla mnie
    korzystniejszy, ale obawiam się US, bo na 100% zaczną się procedury
    dochodzeniowe :(

    - a czy bardzo Ciebie US maglował jak się zorientowali, że ty właśnie
    nabyłeś nieruchomość ?

    - ile miałeś czasu na udokumentowanie wszystkiego ?

    - zastanawiam się czy zaczną i weryfikować również rodziców, skąd
    posiadali pieniądze, czy tak ?

    Ups... faktycznie o tym nie pomyślałem, że to będzie taty dochód, gdy
    ja zacznę płacić, dzięki :)