  • Data: 2012-02-28 10:41:12
    Temat: Re: Darowizna i grzywna.
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:jihg7i$ra7$1@inews.gazeta.pl...

    > A przeczytałeś do końća ten artykuł?
    >
    > "..lub ofiarowuje mu albo osobie dla niego najblizesz pieniadze na ten
    > cel..."
    >

    > wiec nie jest to darowizna.
    > Pozostaje tylko kwestia dowodowa.

    Ja nie darowuję mu na ten cel. Po prostu robię darowiznę obcej osobie, co
    nie jest zabronione. Obdarowany może z kasa zrobić co chce, bo to juz jego
    pieniądze.
    Jeżeli przekazałem darowzinę panu X, a nie wpłaciłem za niego grzywny do
    kasy, tylko on to zrobi osobiście. To wszelkie dowody sądy sę nic nie warte.
    A jako, że darowane pieniądze należa do obdarowanego, to nawet gdybym
    powiedziałmu że daje na grzywnę on nie musi SWOICH pieniędzy przeznaczyć na
    grzywnę, może je przepić. I kara grzywny nadal uderza go po kieszeni, bo
    musi oddać swoje pieniądze.

    > jak wyzej ma.
    > co wiecej.
    >
    > par 3 mowi wyraznie co sie z taką kasą dzieje
    >
    > "Zebrane ofiary lub pieniądze uzyskane za zebrane ofiary w naturze a także
    > pieniądze wpłacone na poczet grzywny lub ofiarowane na ten cel podlegają
    > przepadkowi"

    Czyli wystarczy nie wspominać o celu, a najlepiej powiedzieć, że darowizna
    jest spowodowana trudna sytuacja finansową obdarowanego. I Sąd moze się w
    dupę całować... A obdarowany zrobić co zechce.

    > Wiec niejaki łojciec dyrechtor dalej nie ma zapłaconej grzywny choćby mu
    > milion wpłacili.
    >
    > Dziwię się, że nikt tego do tej pory nie zauważył.

    W tym przypadku owszem, bo sprawa była nagłosniona i demonstracyjnie
    wpłacono za niego pieniądze.

    Osoby ukarane grzywną nie są wyjęte spod prawa i mogą przyjmować darowizny.