  • Data: 2006-08-01 09:35:23
    Temat: Re: Darowizna domu. Zrobiona legalnie????
    Od: "Agnieszka" <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Obstawiam, że wszystko figurowało na męża, skoro to on załatwiał
    > wszelkie formalności, a koleżanka nawet nie widziała dokumentów. Teraz,
    > IMHO, tak. Jeśli nabył prawo do tej działki z majątku własnego
    > (spadek, darowizna, majątek posiadany przed ślubem) to chyba również
    > prawo do wieczystego użytkowania działki jego odrębnym
    > prawem/majątkiem(?). Jeśli nabył prawo wieczystego użytkownia działki za
    > majątek wspólny, to pomimo nieujawnienia żony ona była współwłaścicielką
    > na zasadach wspólnoty małżeńskiej.
    >
    > Pozdrawiam

    Tak własnie było mąż załatwiał wszystkie dokumentu i on w nich
    figurował ,
    Działka jest własnością urzedu miasta oddana w wieczystą
    dzierżawę członkom spółdzielni ( gdyż jest to zabudowa szeregowa
    i nazywłao sie to bodajże młodzieżowa spółdzielnia mieszkaniowa
    założona przez obecnych włascicieli tych domków )
    Dom zaczelismy budować w trakcie trwania małżenstwa ( 15 lat po
    ślubie) i był finansowany całkowicie z naszych pieniedzy gdyż ani
    ja ani mąz nigdy nie otrzymaliśmy spadków , darowizn itp . Całośc
    inwestycji pochodziła ze wspólnego portwela. wiec wydaje miz sie że
    jakaś wspólnota majątkowa obowiązuje .