  • Data: 2011-09-30 17:28:48
    Temat: Re: Darowizna do majątku wspólnego vs darowizna żonie/mężowi.
    Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Fri, 30 Sep 2011 16:02:35 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Ale innych nie zawadzi poinformować, bo a nuż inaczej to widzą ;)

    > Ale tu mamy problem: nie każdy zapis jest "skuteczny".
    > Zachowki, wliczanie darowizn do spadku i inne takie...

    Owszem, nawet bardzo dawnych darowizn.
    Proponuję artykuł w GP:
    "Dział spadku a darowizna sprzed wielu lat".
    http://www.gazetapodatkowa.pl/artykul,73467.html
    W razie zainteresowania bezpłatnym tekstem służę skanem na priv - posiadam
    ten egzemplarz papierowy GP przypięty przed soba na tablicy korkowej -
    WARTO mieć!

    Tymczasem wracając do zapisu - warto go wykonać pod kierunkiem dobrego
    prawnika, to będzie skuteczny :-)

    > Ależ się zgadzam, tym bardziej że działanie jest raczej odwrotne:
    > darowizna daje "mniejszą ochronę", bo zwykłą współwłasność łatwiej
    > egzekwować w razie długów odrębnie zaciąganych.
    > Raczej sterowałem w stronę uwypuklenia różnic, albo jak kto woli:
    > wrzucaniu różnych rozwiązań do jednego worka, skoro skutki bywają
    > mierzalnie różne.
    > Posty z opisem "bo zapisał synowi" nie są rzadkie, i dojdź tu
    > później co za "zapis" miał na myśli wątkotwórca :]

    Ano, trudno.

    --
    XL