  • Data: 2011-08-19 08:47:40
    Temat: Re: Dane przedsiębiorców pod ochroną?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Aug 2011, spp wrote:

    > Nie za bardzo rozumiem o jakim przepisie myślisz.

    Zacytowali Ci przepis który ustanawia *odrębnie* ochronę danych
    przedsiębiorcy czy nie zacytowali?
    Bo ja pisałem na podstawie cytatu ;) (fakt, nie sprawdzałem
    w źródłach).

    > W nowej ustawie _zwiększono_ ochronę prywatności przedsiębiorcy

    Ale *nie chodzi* o ustawę ogólną, a szczególny przepis ustawy
    dotyczący publikacji *konkretnych* danych.
    To, że ustawa "ogólnie" znosi ochronę danych przedsiębiorcy,
    w niczym nie zabrania *innej ustawie* aby ona *w szczególnym
    przypadku* taką ochronę ustanawiała.
    Jeśli dane przedsiębiorcy dokonującego zgłoszenia "o alkohol"
    są chronione z mocy przepisów o przyznawaniu prawa handlem
    alkoholem, to przepisom o jawności DG nic do *takiego*
    przypadku.

    > być powinno ale jednoznacznie należałoby skorelować to z innymi przepisami.

    No a jeśli nie skorelowano, to co?

    > Sąd gospodarczy przez który prowadzę swoje sprawy wymaga w przypadku nie
    > mających statusu osoby prawnej podania miejsc ich zamieszkania. Od lipca te
    > dane nie są udostępniane poprzez ewidencję działalności gospodarczej o ile
    > nie są takie same jak miejsce prowadzenia działalności. Musisz odrębnie je
    > uzyskiwać w Wydziałach Spraw Obywatelskich dokładnie dokumentując swój
    > interes prawny. To jednak jest krok wstecz. A wystarczyłoby traktować pisma
    > skierowane na adres prowadzenia działalności (podany w zgłoszeniu do
    > ewidencji) jako doręczone :(

    Zgadza się.
    I mamy odpowiedź na pytanie wyżej: ustawodawca nie koreluje przepisów,
    bo to nie on będzie się użerał z brakiem spójności.

    pzdr, Gotfryd