  • Data: 2011-08-18 17:12:51
    Temat: Re: Dane przedsiębiorców pod ochroną?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Aug 2011, spp wrote:

    > "Z punktu widzenia prawa (art. 7a ust. 2 ustawy Prawo działalności
    > gospodarczej z 1999 roku, który stracił moc z dniem 1 lipca 2011 r.) dane
    > firm widniejące w ewidencji działalności gospodarczej są jawne, wobec czego
    > dane osobowe w niej zawarte nie podlegają przepisom ustawy z 29 sierpnia 1997
    > r. o ochronie danych osobowych.

    ...w zakresie wykorzystania w celu dotyczącym DG.
    Nie można *tych samych danych* wykorzystać np. w celu wysłania tej
    samej osobie spamu reklamowego o charakterze "osobistym", zgadzasz
    się?
    No to teraz mamy przypadek ustawy, która ustanawia *odrębne*
    zastrzeżenie dotyczące prywatności. Dlaczego zasada pierwszeństwa
    przepisu szczegółowego miałaby nie działać?

    > gospodarczej, nie może jako osoba fizyczna domagać się ochrony. Dane te są
    > bowiem wykorzystywane nie jako dane osobowe, lecz jako dane firmy.

    Z tą częścią pozostaje się zgodzić.
    Ale pozostaje sprawa przepisu który *odrębnie* ustanawia ochronę.
    Owszem, jestem skłonny się zgodzić że to przepis jest nieprawidłowy
    w kontekście celu ustanawianego przez prawo.
    Ale co to zmienia, sądzisz że dlatego iż np. podatkowy "przepis
    jest głupi" ktoś zwolni podatnika z podatku?
    Bo jeśli nie, to dlaczego wyłączenie z jawności ustanowione
    ustawą miałoby nie działać?

    > Tak było i, w zasadzie, tak pozostaje.

    Co nie zmienia tego, że skoro istnieje przepis - nawet absurdalny
    co do swojej istoty, wobec konstrukcji reszty przepisów - to nie
    sposób stwierdzić iż nie obowiązuje.
    Trzeba by doprowadzić do jego uchylenia przez TK :|

    pzdr, Gotfryd