    From: "Piotr" <a...@p...tp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dane osobowe - naruszenie ustawy?
    Date: Sat, 30 Mar 2013 19:29:50 +0100

    Użytkownik "#" <n...@m...yyy> napisał w wiadomości
    news:5156cce0$0$26683$65785112@news.neostrada.pl...

    > Czesc Piotr,
    >
    > opisze dokladnie - bo mogla sie wkrasc drobna niescislosc.
    >
    > Jak wiadomo, producent sprzedaje swoj towar np. wylacznie poprzez
    > autoryzowanych sprzedawcow - czyli takich - ktorym udzielil wylacznego
    > prawa do handlowania danym sprzetem.
    >
    > Zlozylem wiec zamowienie u takiego autoryzowanego sprzedawcy (firma A) -
    > wszelkie zgody byly na NIE. Towar zostal odebrany, zaplacony.
    >
    > Po paru tygodniach z firm B i C (zajmuja sie one na codzien akcjami
    > marketingowymi) otrzymalem niezamowione materialy reklamowo -
    > marketingowe.

> [...]

    Z twoich opisów wynika, że Administartor Danych Osobowych (ADO) to firma A i
    ona odpowiada za wszystko, tzn. za przetwarzanie niezgodne z twoją zgodą na
    przetwarzanie.
    1. Napisz jeszcze raz do producenta powołując sie na Art.31 i starsząc
    przepisami z rozdziału 8. To samo zrób w odniesieniu od A, B i C.
    2. Na podstawie odpowiedzi ustalasz jacy byli odbiorcy danych, jaki był
    łańcuszek zdarzeń, jak podstawa prawna przetwarzania.
    3. W przypadku niepełnych informacji (wg art.32) zgłaszasz sprawę na
    prokuraturę lub GIODO.
    4. Co to znaczy, że firma A cię spławiła?
    5. Infolinia GIODO działa, trzeba trochę cierpliwości, sam korzystałem.
    6. Jeśli chodzi o skargę, czy wniosłeś stosowna opłatę do GIODO. Ja kiedyś
    pisałem skargę i GIODO zadziałało wg KPA, ale wniosłem opłatę.
    7. Jeśli firmy B i C uzyskały dane na zasadzie umowy powierzenia (art. 31)
    to nie musiały Cię informować. Jeśli inną drogą to tak. Ale to możesz
    ustalić tylko na podstawie odpowiedzi od wszystkich firm.

    Niestety dochodzenie swoich praw może byc pracochłonne i czasochłonne.

    Hej.