    Date: Mon, 21 Jun 2010 21:04:20 +0200
    From: mvoicem <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Dane firm
    <hvlnc2$28l$1@node1.news.atman.pl> <hvlnl9$qfu$1@news.onet.pl>
    <hvlub2$3ga$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1006211110070.3868@quad>
    <4c1f462f$0$17087$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c1f4c2d$0$17106$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c1f5118$0$2583$65785112@news.neostrada.pl>
    <4c1f6f0f$0$17093$65785112@news.neostrada.pl>

    (21.06.2010 15:54), Maddy wrote:
    [...]
    > Czy najpierw ten ktoś zastanawia się "czy jak ukradnę to jest to
    > przestępstwo?" Oczywiście nie. Porównanie zupełnie nieproporcjonalne.
    >
    > Czy kradzież to przestępstwo - oczywiście.
    > Czy zbieranie jawnych danych z innych serwisów to kradzież? Może, ale
    > kto jest okradany i co właściwie jest przedmiotem kradzieży?
    > I podstawowe pytanie - kto traci? Komu ubywa w wyniku tego działania,

    To tak jak ze zdjęciem na blogu. Ktoś se wrzucił fotkę z wakacji żeby
    cieszyć oko swoje i swoich czytelników. Ktoś sobie tą fotkę bez pytania
    weźmie i użyje tu i tam. Autor fotki, mimo że przecież nie traci tej
    fotki z blogu - ma słuszne żądania o kasę za użycie tej fotki.

    > skoro "okradany" serwis nie żyje ze sprzedaży danych, a z faktu, że
    > firmy płacą mu za publikację swoich danych i za to, żeby te dane były
    > jak najszerzej rozpropagowane.
    >
    > Efekt końcowy tej umowy zwykle jest za darmo - np. za ogłoszenie w PF
    > płacę grube pieniądze - ten kto mnie szuka wyszukiwarkę ma za darmo.
    > Podobnie inne duże firmy - żyją z ogłaszających się a nie z poszukujących.

    To co jest w interesie ogłoszeniodawcy - niekoniecznie jest w interesie
    PF. Przecież PF ma na swojej stronie *także* reklamy. Nie jest w jej
    interesie puszczanie swojej bazy ogłoszeń dalej.

    > Ale baza danych firm nie jest niczym unikalnym - a o niej toczy się
    > dyskusja.
    > Wyszukiwarka, silnik bazy danych, nawet grafika strony - owszem.
    > Same dane są wysoce nieunikalne, mozna je zdobyć z kilku źródeł.
    > Nie widać po nich, skąd pochodzą.

    jeżeli chodzi o dane typu PF, to da się je zaznaczyć, czy to celowo
    wprowadzonymi błędami, czy jakąś specyficzną interpunkcją.

    p. m.