  • Data: 2005-11-27 13:04:29
    Temat: Re: [DLUGIE] kolizja samochodowa - problem
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:dmc7ot$9iq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > A czy nie można tego postanowienia umownego potraktować jako
    > rozszerzenia odpowiedzialności biorącego w użyczenie (art. 473kc) na
    > szkody powstałe niezależnie od winy użyczającego (w istocie na
    zasadzie
    > ryzyka)?

    Moim zdaniem nie w tym wypadku, bowiem zatrzymanie się na czerwonym
    świetle nie stanowi ani niewywiązania się ani nienależytego wywiązania
    się z umowy z przyczyn opisanych już wcześniej przeze mnie. To miało
    by zastosowanie, gdyby pytający pozostawił zamknięty samochód pod
    blokiem, a ktoś go ukradł lub porysował. Miało by, bowiem pytający
    mógł przewidzieć, że coś takiego może się zdarzyć i można przyjąć, że
    nie dochował obowiązku "pilnowania" samochodu, choć przecież winy na
    podstawie przepisów ogólnych mu za to przypisać nie można.