    From: "SDD" <s...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [DG] swiadczenie chorobowe - ile?
    Date: Tue, 30 Mar 2010 16:10:41 +0200

    Użytkownik "Lukasz" <l...@b...net.pl> napisał w
    wiadomości news:hosv94$8i3$1@inews.gazeta.pl...

    > jeszcze pytanie: czy mogę płacić samo chorobowe od wyższej podstawy i czy
    > jest gdzieś kalkulator w którym byłaby zależność między wysokością
    > płąconych składek, i świadczeń (jak obliczyć przy jakiej skłądce ile mogę
    > zyskać a ile stracić)?

    Nie. Samego chorobowego nie mozez.
    To transakcja wiazana - mozesz podwyzyszyc podstawe, ale razem ze wszystkimi
    pozostalymi spolecznymi (emerytalne, renowe, wypadkowe) oraz Funduszem pracy
    (jesli podwyzszysz sobie podstawe ponad wysokosc placy minimalnej brutto,
    pojawi sie skladna na Fundusz pracy.
    Zdrowotne natomiast jest niezanelzne i mozesz np. spoleczne placic sobie od.
    3000 zl a zdrotownt od tego 2400 z groszamiczy ile tam jest.

    Pozdrawiam
    SDD