eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRe: D300 i ostrosc "przed" :( › Re: D300 i ostrosc "przed" :(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.gazeta.pl!feed.news.interia.pl!
    news.cyf-kr.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!ziutka.router!news
    From: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: D300 i ostrosc "przed" :(
    Followup-To: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 10 Jun 2008 13:01:07 +0800
    Organization: Osobista Chalupa
    Lines: 44
    Sender: a...@n...agh.edu.pl
    Message-ID: <j...@z...router>
    References: <g2he01$637$1@news.dialog.net.pl> <g2hfri$9e0$2@news.onet.pl>
    <g2hh1e$7vl$1@news.dialog.net.pl> <g2igka$9dh$1@inews.gazeta.pl>
    <g2ij5f$rju$1@news.dialog.net.pl> <g2in2n$kf2$1@news.onet.pl>
    <g2ioqm$voq$1@news.dialog.net.pl> <g2iplb$t1q$1@news.onet.pl>
    <g2iq3f$tu$1@news.dialog.net.pl> <g2iql1$dn$2@news.onet.pl>
    <g2jap4$cn4$1@news.dialog.net.pl> <3...@z...router>
    <g2kvb5$dpp$1@news.dialog.net.pl>
    NNTP-Posting-Host: cm152.omega227.maxonline.com.sg
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.agh.edu.pl 1213074903 20152 218.186.227.152 (10 Jun 2008 05:15:03 GMT)
    X-Complaints-To: a...@a...edu.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 10 Jun 2008 05:15:03 +0000 (UTC)
    User-Agent: slrn/0.9.8.1pl1 (Linux)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:537336 pl.rec.foto.cyfrowa:738974
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 10.06.2008 Kajetan Mastela <k...@m...com> napisał/a:
    >> Najpierw wstępne pytanie: kupiłeś go prywatnie czy na firmę?
    > Prywatnie, akurat tego prywatnie. Na paragon.

    No to rzecz wygląda tak, że przy braku dobrej woli sprzedawcy nie ma
    niestety szybkiego sposobu aby wymianę czy odstąpienie od umowy (zwrot
    pieniędzy) wyegzekwować. Zaś formalnie idzie to w sposób następujący:

    1. Składasz reklamację u sprzedawcy z tytułu niezgodności z umową. Możesz
    się domagac wyłącznie naprawy albo wymiany. Ogólnie nalezy pamiętać, że
    Twoją stroną jest tu sprzedawca i tylko sprzedawca i nie obchodzą Cię jego
    układy z dystrybutorem czy serwisem gwarancyjnym.

    2. Sprzedawca ma 14 dni aby powiadomić Cię czy reklamację uznał. Jak ma
    Cie powiadomić powinniście ustalić ze sprzedawcą. Jest to o tyle istotne,
    że jeśli sprzdawca Cię w ww czasie nie powiadomi oznacza to, że reklamację
    uznał i "ma pozamiatane" czyli jesli domagałeś się wymiany to ma wymienić
    i koniec.

    3. Jesli sprzedawca Cię powiadomi na czas to w przypadku gdy domagałeś się
    wymiany a on zechce naprawić powinien to formalnie uzasadnić, ale tez nic
    za specjalnie z braku takiego uzasadnienia w praktyce nie wynika.

    4. Nie ma ściśle zdefiniowanych terminów naprawy. Sprzedawca ma naprawić
    (usunąć niezgodność) a jedyne ograniczenie dla niego wynika z zapisu, że
    nie powinien narażać kupującego na znaczne niedogodności. Podawałeś
    proponowane Ci terminy 1.5-3 miesięcy co wydaje się juz być taką znaczną
    niedogodnością. Z drugiej strony to nie jest tani sprzęt a jest to czynnik
    równiez brany pod uwagę.

    Kwestię nadmiernej niedogodności powinieneś podnieść - może to coś da.
    Konkretne przepisy znajdziesz na stronach Federacji Konsumentów, Ustawa o
    szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu
    cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176), głównie art. 8.

    Jesli sprzedawca pójdzie w zaparte to pozostaje Ci tylko albo się z tym
    pogodzić, albo się sądzić. Tylko w przypadku niedotrzymania terminu 14'to
    dniowego masz MZ gwarancję powodzenia.
    Skontaktuj się z ww. Federacją, na ich stronach podane są adresy
    rzeczników w różnych miastach. Powinni znać orzecznictwo i lepiej ocenić
    przypadek. Może tez pomóc ich interwencja tj. pośrednictwo :)

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1