  • Data: 2005-04-09 06:58:43
    Temat: Re: Czyje dziecko?
    Od: Otto Falkenstein <f...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Piotr Żebrowski" <p...@o...pl> napisał w
    > wiadomości news:d375os$dp6$1@news.onet.pl...

    > ojca

    > wykażą

    > Obecnie badania genetyczne są tańsze, niż badania krwi, tak więc raczej
    > z tym ni ma problemu.

    Ile kosztują badania genetyczne (i gdzie), skoro twierdzisz, że są
    "tańsze niż badania krwi"? Sądowe badanie genetyczne w kierunku
    ustalenia ojcostwa kosztowało ostatnio 2.200 zł, na Allegro jakiś
    wesołek oferował takie badanie za 1.500 zł (było jakiś czas temu na
    grupie). Podstawowe badanie krwi na ustalenie przynależnasci grupowej
    jakiś czas temu kosztowało u w mojej przychodni 27 zł. Nie wem ile
    kosztuje badanie dokładniejsze, ustalające więcej cech grupowych, ale na
    pewno nie będzie droższe niż kilkaset złotych.

    A co do przypadku omawianego.
    Jeżeli matka jest meżatką, to za ojca uważa się jej męża, chyba, że w
    ciągu 6 miesięcy od dowiedzenia się o urodzeniu dziecka przez żonę jej
    mąż, albo ojciec dziecka wytoczy powództwo o zaprzeczenie ojcostwa. Z
    powództwiem takim może wystąpić też matka. Bez tego nie może nastąpić
    uznanie dziecka, bo uznać można tylko dziecko, którego ojciec dziecka
    pozamałżeńskiego jest nieznany. Było to chyba omawiane przy okazji wątku
    w którym szczęśliwy ojciec żalił się, że za ojca jego dziecka uważa się
    byłego męża ukochanej kobiety.

    --
    Falkenstein
    Ordo Luminis