eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie? › Re: Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie?
    From: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie?
    Date: Wed, 03 Sep 2008 15:52:38 +0200

    JW pisze:

    > Czy warto zostać oskarżycielem posiłkowym w sprawie o wykroczenie? Jako
    > pokrzywdzony właśnie się dowiedziałem, że mam takie prawo. Co z niego
    > wynika? Jest sens się w to angażować?

    imho TAK, W jednym postępowaniu (włam do mojego auta) wbiłem się
    na posiłkowego ... poszedłem na I rozprawę - wszyscy oskarżeni
    złożyli wnioski o karę bez procesu na zasadzie 3 lata w
    zawieszeniu na 4 ...

    Zjawiłem się tylko ja z ok. 60 pokrzywdzonych ... nie zgodziłem
    się na taką karę z zastrzeżeniem, że zgodzę się jeśli każdy
    sobie dopisze obowiązek naprawienia szkody solidarnie na moją
    rzecz.

    Sędzia przewrotnie zwrócił uwagę oskarżonym, że gdyby wszystkim
    poszkodowanym się chciało, to na ich miejscu byłoby lepiej
    wygrać szóstkę w totka.

    Dzięki temu mam jakąś minimalną gwarancję na odzyskanie
    pieniędzy w przyszłości które poszły na przywrócenie auta do
    normalności , to jest ca 1000 PLN

    6008