    From: Any User <u...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy warto cos robic w tej sprawie ?
    Date: Sun, 09 Mar 2008 20:45:54 +0100

    > Znow pytanie dodatkowe. Czy jesli kupuje samochod, mnie jako kupujacego nie
    > powinno interesowac czy sprzedawca go przypadkiem komus nie ukradl?
    > Tak wiec, moze Cie to nie interesowac. Mozesz jednak zostac paserem, bo Cie
    > to nie interesowalo.

    A swoją drogą, to jest po prostu chore. Dlaczego niby np. ja mam być
    zmuszany przez prawo do weryfikowania pochodzenia samochodu? Przecież
    jeśli ktoś go ukradł, to był to sprzedający, lub nawet ktoś "wcześniej".

    Mnie natomiast, jeśli kupuję obchodzić, powinno jedynie obchodzić, czy
    sprzedający zadeklaruje mi jego legalność. Czyli jeśli się spytam
    sprzedającego, czy samochód nie jest przypadkiem kradziony, a ten mi
    odpowie, że nie jest, to nie powinno mnie już nic więcej obchodzić - no
    chyba, że jawnie widzę, że jednak jest coś z tym samochodem nie tak.

    Uważam, że jeśli ktoś popełnia przestępstwo, np. kradnie samochód, to
    jest to problem tylko i wyłącznie jego, oraz organów powołanych do
    ścigania przestępstw. Dlaczego niby inni obywatele mają być prawnie
    zmuszeni do analizowania wszystkich swoich uczciwych działań, czy aby
    przypadkiem nie pakują się w jakiś związek z przestępcą i jego
    działaniami? Takie coś obniża produktywność uczciwych obywateli, a tym
    samym powoduje, że całe społeczeństwo jest biedniejsze, niż by mogło
    być, gdyby prawo było normalne.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com