  • Data: 2005-07-29 13:39:29
    Temat: Re: Czy umowa byłaby ważna?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <dcd91r$qu2$1@news.onet.pl>, Julek wrote:
    > W styczniu mój tata podpisał umowę na dostawę internetu, na rok. Tak się
    > stało, że komputer się popsuł się 2 tygodnie po podłączeniu internetu i był
    > naprawiany do początku lipca. Przez ten czas nie korzystaliśmy z internetu,
    [..]
    > umowę, żeby była od TERAZ na rok. Oczywiście to nas usatysfakcjonowało, bo
    > gdybyśmy zapłacili za te miesiące, wyszłoby ze 250zł. Potem tata mówił, że
    > to było pewne, że się zgodzą, bo wg. niego sąd pewnie by przyznał nam rację,
    > że nie ma sensu płacić za to, czego nie używamy. Czy naprawdę tak jest, że
> [...]

    Tata nie ma racji. Obowiązuje was umowa i jej zapisy. O ile nie są one
    sprzeczne z obwiązującym prawem, a tu w podanym przez Ciebie zakresie
    nie wydają się być, to jak najbardziej musielibyście zapłacić. Z rzeczy
    ogólniejszych prędzej liczy się "sprawiedliwość społeczna" niż ów zdrowy
    rozsądek, który niekoniecznie musi być tak zdrowy jak się wam wydaje :)

    --
    Marcin