    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy trzeba zglaszac baze do GIODO?
    Date: Thu, 12 Aug 2010 14:10:00 +0200

    Dnia 12-08-2010 o 12:35:20 Sergiusz Rozanski
    <w...@s...com> napisał(a):

    > Ale aby powstał to musi być jakiś dowód przetwarzania DO w celach
    > objetych
    > stawą, przez podmiot/osobę objetą ustawą. A z tym 'jeden gniewny' może
    > mieć problem np z forum 'Wielbicieli "Żółtych Kaczuszek" w kapieli' -
    > nieprawda?

    O żółtych kaczuszkach się nie wypowadam, chociaż na mój nieprawniczy gust
    art. 3a.1.1 uoodo nie ma tutaj zastosowania. Ale nawet gdyby miał, to ja
    mam inny przykład.

    Jest sobie mały serwis którego autor zarabia na reklamach. Żeby nie
    przedobrzyć, nie zbiera adresów email.
    A ponieważ użytkowników uzbierało się kilka tysięcy, co chilę któryś
    zapomina hasło
    i zgłasza się do admina o jego odtworzenie. Oczywiście nie da rady tego
    zrobić
    ponieważ żadne dane identyfikacyjne nie są zapisywane w bazie.
    Użytkownik się denerwuje bo traci dostęp do konta, właściciel nie jest w
    stanie nic zrobić.

    Oczywiście, wg rady Olgierda, może dodać zbieranie adresów email, wypełnić
    formularz na stronie GIODO,
    ale przy pierwszej kontroli zaliczy spotkanie z prokuratorem, ze względu
    na to że serwis stoi
    na hostingu współdzielonym i żadne czarowanie tutaj nie pomoże.
    Alternatywą jest wykupienie serwera dedykowanego, ale tutaj koszty
    spowodują, że całe przedsięwzięcie
    przestanie być opłacalne.

    Można też się nie rejestrować, rozwinąć serwis i zgłosić go w GIODO
    dopiero wtedy gdy będzie już
    w stanie zarobić na koszty serwera. Ale niestety nie ma tutaj dużego pola
    do popisu - takie zgłoszenie 'retroaktywne'
    jest znowu autodenuncjacją - algo złaszasz przed, albo przyznajesz się do
    popełnienia przestępstwa.

    --
    Tomek