  • Data: 2008-04-02 10:31:50
    Temat: Re: Czy torrent jest legalny?
    Od: Any User <u...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Trackery nie mysla.

    Ok, skrót myślowy. Właściciele trackerów.

    > Dzialanie umyslne byloby wtedy, jesli ktos uruchomilby trackera _w celu_
    > ulatwienia czynu zabronionego.
    > A trackery dzialaja w celu umozliwienia wymiany danych, co nie jest czynem
    > zabronioym. Kapujesz juz?

    1. Tak, wiem, są disclaimery na stronach trackerowych, które
    teoretycznie wyłączają odpowiedzialność właścicieli i sugerują, jakoby
    intencją tychże nie było ułatwianie piractwa.

    2. Nie wiem, jak się posunęło takie maskowanie rzeczywistych intencji
    dzisiaj, bo nie korzystam, ale w roku 2003 polskie trackery miały jawnie
    stworzone przez administratorów kategorie typu "filmy", "muzyka",
    "oprogramowanie" itp.

    Oczywiście nadal się można spierać, czy "filmy" oznaczało filmy
    komercyjne, czy np. jedynie amatorskie, kręcone przez użytkowników i
    udostępniane innym użytkownikom - ale przecież chyba każdy wie, o co
    chodzi... Kwestia jedynie udowadnialności.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com