eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy to zgodne z prawem? Kopiowanie tekstów z grup dyskusyjnych na strone www.Re: Czy to zgodne z prawem? Kopiowanie tekstów z grup dyskusyjnych na strone www.
  • Data: 2002-03-11 21:26:59
    Temat: Re: Czy to zgodne z prawem? Kopiowanie tekstów z grup dyskusyjnych na strone www.
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia pięknego Sun, 10 Mar 2002 16:37:32 +0100, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@s...pl> napisałbył:

    >Tak, ale to dotyczy wypowiedzi postaci powszechnie znanych w ramach ich
    >obowiązków zawodowych.

    Dziwne. Nie wierzę. To jak aktorka powie ,,wychodzę za X'' i pismo o
    aktorkach napisze: ,,Wychodzę za X'' powiedziała Z, słynna gwiazda. to
    będzie nielegalne? No nie powiedziała tego w ramach obowiązków
    zawodowych?

    A, ale była znana. A jak powie to publicznie Leokadia Nocnik, aktora z
    teatru Papucie z Wólki Niewielkiej, to czasopismo ,,Wieści z Wólki''
    nie może tego napisać?

    >A nie każdy kto pisze na Usenet takową jest (nawet
    >biorąc pod uwagę tylko tutejszy światek).

    Acha, czyli Ciebie można cytować, Eksperta można, ale np. Jasia
    Kowalskiego nie? Dziwne...

    Wypowiedź to wypowiedź...

    >Poza tym - jedno zdanie, owszem,
    >przytoczyć można, w ramach cytatu (z podaniem źródła), zgodnie z art. 29
    >Ustawy. Myślałem że przedpiscy chodzi o dłuższą wypowiedź.

    Raczej chodzi tutaj o publikację ,,Złotych myśli'' ludzi takich jak
    Bonik Kujany czyli Naba Baga, EksPierd oraz np. Ja :-)

    >Możesz, ale to zależy od kontekstu.

    Ty tak zawsze o tych cytatach wspominasz, ale jakoś nie wiem, jak to
    badać. Część Twojej wypowiedzi mogę zamiescić, a część nie? A przecież
    mogę napisać to samo, co ty powiedziałeś, ale własnymi słowami, tylko
    dołączyć informację -- Bibliografia: 1) Gwidon S. Tego mi prawo nie
    zabrania...
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)