  • Data: 2004-02-18 15:18:01
    Temat: Re: Czy to piractwo?
    Od: "Maciej" <m...@k...vectranet.fr> szukaj wiadomości tego autora

    W artykule news:dp0uf1-jc1.ln1@ziutka.router,
    niejaki(a): Marcin Debowski z adresu <a...@n...net> napisał(a):

    > Warunek konieczny niewystarczający :) A co do meritum, to ja przy
    > różnych
    > okazjach podkreślam, że w zasadzie to nie widzę zapisu który pozwala
    > nagrywać z radia czy tv, nawet na własny użytek, no chyba że przyjąć
    > bardzo szeroką definicję korzystania. Tak jak rozumiem art 23 to
    > dozwolony
    > użytek polega na tym, że można znajomemu czy rodzinie pożyczyć legalny
    > egzemplarz płyty co by sobie też posłuchali, lub zaprosić Dziadka
    > Macieja
    > z sąsiedniej klatki aby posłuchał z nami radia czy pooglądał TV.

    Powiedziałbym raczej filozofia niz interpretacja. Przy okazji rozwoju
    technologii pomyśl o rozszerzeniu pojęcia korzystanie. Zresztą nie bez
    powodu opłaty wprowadzone ustawą o prawach autorskich od kupowanych urządzeń
    umożliwiających kopiowanie i nośników. Trzeba czytać całą ustawę a nie
    literalnie odnosić się do jednego zapisu.