  • Data: 2010-09-06 06:15:06
    Temat: Re: Czy to nie prywata?
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jan Konieczny wrote:

> [...]
    > konsultacyjny w sprawach o uregulowanie spraw zwiazanych z wlasnoscia
    > gruntow. Moja znajoma chciala skorzystac z porady tego punktu lecz
    > dowiedziala sie ze w punkcie tym porad udzielaja prawnicy ktorzy
    > wystepuja jako pelnomocnicy osoby przeciwko ktorej moja znajoma
    > wystapila do sadu w sprawie o uregulowanie wlasnosci gruntu (spotkali
    > sie w sadzie na rozprawie).

    > Wiadomo, ze znajoma nie moze pojsc do
    > tego punktu o porade bo nie dostanie rzetelnej informacji w tej
    > sprawie a poza tym dostarczy im informacji o zamierzonych

    Skąd "wiadomo"? Zastanów się. W tym punkcie to oni nie są
    pełnomocnikami strony, a jedynie wynajętymi przez kogoś zupełnie innego
    ludźmi do udzielania porad.

    > Ale przecież sama płaci (to z podatkow powiatu jest
    > utrzymywany ten punkt) prawnikowi strony przeciwnej.

    Nie, ona płaci (poprzez podatki) prawnikom wynajętym przez starostwo.
    Nie przez jej przeciwnika w sądzie.

    Inna sprawa czy taki prawnik w ogóle powinien jej doradzać, w sensie -
    czy sam nie łamie zasad etyki, i sam nie powienien powiedzieć "przykro
    mi, ja pani doradzać nie mogę", bo mógłby zaszkodzić swojemu klientowi.

    --
    Pozdro
    Massai