  • Data: 2005-06-25 22:48:49
    Temat: Re: Czy to jest fałszywe oskarżenie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "zegar" <r...@r...net> napisał w wiadomości
    news:U4jve.150$JM6.54@trndny05...

    > Jest droga publiczna w sensie literackim, a nie prawnym. Tak samo jak
    > jest duza roznica pomiedzy niedbalstwem literackim a cywilnym.

    Nie do końca masz rację. Ale już wiele razy to wałkowaliśmy. jeśl iCię
    interesują moje argumenty, to przejrzyj archiwum, bo nie ma sensu, by to
    jeszcze raz wałkować.

    > Moim zdaniem kary dostac za to nie mozna i cwokiem jest ten kto chce
    > wymierzyc. Zastosowanie ustawy do - co by nie bylo - prywatnych drog
    ma
    > charakter pomocy porzadkowej, ale przeginaniem jest rozciaganie go
    > karnie.

    Coś Ty? Conajmniej zacytowany wyżej art. 98 kw ma odniesienie wyraźnie.
    Tak więc karalne jest na pewno. Kwetią otwartą pzoostaje kwalifikacja
    parwna oraz zakres owej ochrony. Ale to już raczej spór akacemicji niż
    praktyczny.

    > Chocby dlatego ze kady pajac moze sobie namalowac pasy na
    > wlasnym parkingu jak chce i nie musza one podlegac zadnym normom
    > inzynieryjnym. A publiczne ulice juz musza.

    Pasy na drodze muszą odpowiadać normom. Jeśli na skutek kretyńskiego
    oznakowania (załóżmy z dwóch stron znak "jeden kierunek ruchu") dojdzie
    do wypadku, to administrator drogi będzie cywilnie odpowiadał za skutki.