  • Data: 2006-10-08 04:29:53
    Temat: Re: Czy straż miejska może zatrzymywać na ulicy?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl> napisał w wiadomości
    news:eg98i9$bgf$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Ja z zasady nikomu poza policją się nie zatrzymuję.

    Nie jest to najlepszy zwyczaj. O ile SM sporadycznie poważniejsze akcje
    przeprowadza, bo sił i środków im brak do pościgów, to już niezatrzymanie się
    przykładowo Straży Granicznej może spowodować dość poważne konsekwencje. Oni
    strasznie nerwowo reagują, zwłaszcza w okolicy granicy. No i jeszcze kilka
    innych służb uprawnionych do zatrzymywania pojazdów mamy.

    Poza tym jak czytam takie chojrakowanie, to mi zawsze przypomina się taki
    przypadek sprzed kilkunastu lat. Była burza i wiatr zwalił takie dość solidne
    drzewo w poprzek drogi. Milicjanci zabezpieczali to drzewo, bo była noc i
    istniało niebezpieczeństwo, że ktoś może w nie wpaść. Radiowóz stał po jednej
    jego stronie, a jeden z przeszedł zwalone drzewo i poszedł kawałek dalej, by
    zatrzymywać jadących z przeciwka. Odszedł tak z 50 m i latarką zatrzymywał
    nadjeżdżającego. Ten zwolnił, ale - jak sam później przyznał - stwierdził, że to
    tylko jeden milicjant i to na piechotę, więc dodał gazu :-)

    Czasem warto o tym pomyśleć.