  • Data: 2021-08-19 13:22:48
    Temat: Re: Czy spalenie kościoła (razy 5 w Kanadzie) to "hate crime"?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 18 Aug 2021 20:34:06 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Wiesz, moim zdaniem wyznaczenie minimalnego wieku współżycia może być
    > niezłym materiałem do bardzo długiej dyskusji. Uważam, że nie da się
    > wyznaczyć jakiejś jednej uniwersalnej liczby. A jeśli jeszcze dojdzie do
    > tego konieczność uwzględnienia różnych narodowości oraz kulturowych. Ale
    > w ustawie nie może być to inaczej, niż liczbą ujęte.

    Mozna dopisac "za wyjatkiem" :-)

    >U nas przyjęto 15 lat.

    Ale z czego to wynika :-)

    > Nie zawsze się robi ślub. Po za tym to generalnie musi jakoś współgrać.
    > W Polsce współgra, bo dopuszczalne jest współżycie z osobą w wieku 15
    > lat, a 16 lat, to dolna granica zamążpójścia.

    Ale to specjalna obnizka.
    W Szwecji zakladam ze 18-latkom wspolzycia nikt nie broni,
    a malzenstwa nie moga miec?

    > Wkopujemy się w ryzykowną dyskusję o usuwaniu ciąży tylko z tego powodu,
    > że kobieta jest za młoda.

    I to mnie interesowalo w kwestii Szwecji ... tylko jak widac, nie ma
    takiego limitu.

    > Przyznam, że nie do końca ogarniam, do czego zmierzasz.

    U nas dziewczynka dowiaduje sie lub mowi o ciazy, gdy jest za pozno na
    usuniecie, moze szwedzkie bardziej swiadome i jest czas na dzialania
    :-)

    nt-dokument/artikelkatalog/ovrigt/2020-1-6554-engels
    ka.pdf

    > Tylko zauważ, że tam mowa o 2019 roku. Coś zmieniali. Ja na pewno
    > wcześniej rozmawiałem.

    Owszem, tylko napisali, jakby to w odwrotna strone dzialalo.

    https://conflictoflaws.net/2019/sweden-new-rules-on-
    non-recognition-of-underage-marriages/

    Chodzilo, o uznawanie malzenstw zagranicznych?
    I nie obnizono, a podniesiono ?

    A moze kolega cos zle zrozumial
    https://www.familysearch.org/wiki/en/Legal_Age_in_Sw
    eden

    > Z tym kolegą z klasy może być różnie. Pamiętam, ze tak pod koniec
    > podstawówki moje koleżanki z klasy za zaszczyt uważały, jak chłopak z
    > pobliskiego liceum przychodził po nie pod szkołę i szli "za paluszki" do
    > pobliskiego parku. My po tym parku bawiliśmy się w "wojnę" i
    > niespecjalnie nas ko0leżanki interesowały.

    A za rok do liceum, i pod podstawowke rwac lachona :-)

    Ale ... z kim chodzily licealistki? znow ze starszymi? :-)

    > Romowie wiedzą, że wg naszego prawa współżycie z kobietą do 15-go roku
    > życia jest przestępstwem. Obchodzą te przepisy u nas na kilka sposobów.
    > Po pierwsze bywa, ze dziecko w ogóle nie jest zgłaszane. Zgłoszenia
    > dokonuje szkoła podstawowa, jak dziecko się do niej zgłasza.

    Mi chodzi tylko o to, ze tu dziewczynka za slabo rozwinieta aby
    urodzic, przynajmniej zdaniem lekarzy, a romskie ... rodza sobie
    spokojnie w domu, nawet bez lekarskiej pomocy ?

    J.