eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy skorzystanie z przysługujących praw procesowych może być podstawą ukarania za wykroczenie? › Re: Czy skorzystanie z przysługujących praw procesowych może być podstawą ukarania za wykroczenie?
  • Data: 2004-05-28 14:19:53
    Temat: Re: Czy skorzystanie z przysługujących praw procesowych może być podstawą ukarania za wykroczenie?
    Od: "Leszek" <l...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciej 'Gawronik' Gawroński" <a...@o...pl>
    napisał w wiadomości news:64e2.000001ba.40b7273b@newsgate.onet.pl...

    > Gdyby nią bowiem była, to nie widzę przeszkód, aby kierowca w jej trakcie
    > mógł np. powiedzieć: "Wie Pan co, jakoś rozmowa nam się nie klei. Zabieram
    > dokumenty i jadę dalej" ;>>>>> Jak myślisz, jak by się taka sytuacja dalej
    > rozwinęła? ;)))

    Niepoddanie się kontroli drogowej? Tym samym co zatrzymanie się na chwilę na
    widok policyjnego lizaka i .....rura do przodu. Z zatrzymaniem prawka
    włącznie.

    > To, że kpw nie zna takiego _uczestnika_ postępowania. Mam nadzieję, że
    > nie muszę tu Ci wymieniać, jacy są uczestnicy postępowania...
    > To, że na gruncie innych przepisów

    Kodeks drogowy jest tak samo ważną ustawą jak i Kpow. A z uwagi na większą
    szczegółowośc w omawianym temacie, nawet ważniejszą.

    > Jeżeli właściciel występuje jako świadek, to czy na tym etapie
    postępowania
    > (w trakcie czynności wyjaśniających) może skorzystać z prawa płynącego z
    art.
    > 183 par. 1 kpk w związku z art. 41 par.1 kpw?

    Ale wymóg wynikający z art.78 nie jest uzależniony od bycia świadkiem. Gadam
    o tym w kółko od samego początku.

    > Jeżeli zaś występuje jako potencjalny obwiniony - ku czemu bym się
    skłaniał,
    > a Ty nie odpowiedziałeś, czemu

    Na podstawie mocnej poszlaki, że z najczęściej kieruje posiadacz auta?? Że
    nie podaje nikogo innego kto kierował?

    Pozdr
    Leszek
    P.S Jadę na rybki. Pa, do poniedziałku;)