  • Data: 2017-12-03 23:35:28
    Temat: Re: Czy sklep może pobierać prowizję za płatność kartą ?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 3 Dec 2017 19:52:04 +0100, Robert Tomasik napisał(a):
    > Unikam. Czyli raczej drugi raz nie wrócę, chyba, ze by sprawdzić, czy
    > skarga pomogła. Ale już będę się starał omijać taki sklep zawsze.

    mi-platniczymi-i-kredytowymi-w-sklepach-stacjonarnyc
    h-x-kom.html"

    > Nikogo nie będę przepraszał. Po pierwsze akurat na tej stronie nie masz
    > opłaty za użycie karty. Jakbyś czytał co piszę ze zrozumieniem, to taki
    > sposób jest akurat dozwolony. Po za tym nie twierdziłem, że w każdej
    > takiej firmie, tylko, że w takich firmach. Może istnieją wyjątki. Ale

    To nie o to chodzi. Jak sprzedajesz piwo po 10 zl, czy np zmieniasz
    opony, to wielkiej roznicy nie ma, czy zarobisz 80 zl, czy 78.

    Jak jestes "tanim sklepem komputerowym" i jedziesz na marzy 10%, to te
    2% prowizji od platnosci karta staje sie istotnym problemem.

    > No to biorę i czytam tę Ustawę. Tekst jednolity znajdziesz tu:
    > http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    140000827/U/D20140827Lj.pdf
> [...]
    > zabrania pobierania opłaty za skorzystanie z określonego sposobu zapłaty
    > powyżej kosztów, a nie pozwala na ich naliczenie. Gra słów. Nie chce mi
    > się zresztą badać, czy czasem tej prowizji z VAT-em nie doliczają.
    >
    > Tak, czy siak akurat tu moje przypuszczenia się potwierdziły -
    > przeważnie cwaniacy kombinują. W tym wypadku kombinacja akurat nie
    > polega na bezprawnym doliczeniu kosztów (rabatu mogą dodatkowo nie dać
    > przy zapłacie kartą) tylko wskazaniu w sposób opaczny podstawy prawnej
    > tego, by przekonać klienta, że robią to zgodnie z ustawą.

    Zgodnie, jesli nie jest to wiecej, niz sami placa :-)

    J.