eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie? › Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie?
  • Data: 2004-06-26 11:23:50
    Temat: Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie?
    Od: Falkenstein <f...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 26 Jun 2004 12:20:56 +0200, handlar <h...@o...pl> napisał:

    > Witam
    >
    > Mam do grupowiczów pytanie, ale zanim je zadam kilka słów wprowadzenia:
    >
    > dnia 25.06.2004 otrzyamałem z Sądu Rejonowego X pisemko o treści:
    > Sąd Rejonowy X informuje, że pismu (mojemu) z dnia 21 czerwca 2004r, nie
    > moze nadać biegu, poniweaż postanowienie Sądu rejonowego X (tego samego
    > który wystawia cytowane pisemko) z dnia 9.06.2004 r., jest prawomocne i
    > nie
    > podlega zaskarżeniu.

    Coś kręcisz.
    Rozumiem że było jakieś postanowienie.
    Postanowienie wydano 9 czerwca. Co to za postanowienie. Za mało szczegółów
    żeby cokolwiek powiedzieć. Sprawa cywilna czy karna? Wydane na rozprawie
    czy na posiedzeniu niejawnym?

    > Teraz pytanie w jaki sposób mogę zaskarzac powyzszą błędna i wydaną z
    > naruszeniem prawa decyzję? Czy istnieją jakieś kolegia czy sądy
    > odwoławcze?
    > Jak napisac taki wniosek.

    Jaka decyzję? Dostałeś odpis postanowienia o odrzuceniu zażalenia? Pisz
    konkretnie i dokładnie, bo inaczej możesz otrzymać złe rady. Takiej
    informacji jak zacytowąłeś kodeks nie przewiduje.

    > Dodam że we wspomnianym postaniwieniu z 9.06.2004 Sąd napisał: Od
    > powyższego postanowienia przysługuje odwołanie w terminie 7 dni od daty
    > doręczenia do sądu Okręgowego poprzez sąd Rejonowy.

    Wygląda to na zażalenie. Ale nadal nie wiem jakie. Istnieje też możliwość,
    że postanowienie było niezaskarzalne, a umieszczenie na odpisie pouczenia
    było błędem pracownika sekretariatu. A omyłkowe udzielenie pouczenia nie
    daje prawa do odwołania.

    > Stosowne postanowienie zostało mi dostarczone w dniu 17.06.2004 czyli wg.
    > cytowanego postanowienia jego uprawomocnienie następuje 24.06.2006
    >
    > Wczesniejsze dostarczenie postanowienia było fizycznie niemożliwe:
    > 9.06 - rozprawa;
    > 10.06 - Święto
    > 11.06 - sąd ma wolne
    > 12-13.06 weeakend
    > 14.06 wystawienie postanowienia

    Jesteś pewien, że nie wystawiono go zaraz po rozprawie?

    > 15.06 wysłanie przez Sąd X postanowienia

    Taka data jest na stemplu?

    > 16.06 list w drodze
    > 17.06 - list odebrany

    > To jak Sąd Rejonowy może wydawać takie buble że odwołanie złożone 21.06
    > jest niezasadne ze wzgledu na przekroczenie terminów (7 dni od daty
    > doręczenia)?

    Może.

    > Czy w sądach liczy się to jakoś inaczej, działają wg innego kalendarza?

    według tego samego

    > prosze o pomoc

    najpierw podaj więcej danych

    --
    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej