eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)? › Re: Czy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer04.ams1!
    peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer02.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!new
    s.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-sp
    o-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    References: <a...@w...eu> <PSpZH.19752$BNt7.3326@fx20.ams1>
    <60363423$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <uRBZH.401640$FfG6.185094@fx03.ams1>
    In-Reply-To: <uRBZH.401640$FfG6.185094@fx03.ams1>
    Subject: Re: Czy producent (Sony) ma/powinien mieć OBOWIĄZEK zadeklarowania poziomu
    "normalnego użytkowania" (telewizora za 10_000)?
    Date: Fri, 26 Feb 2021 12:17:03 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 96
    Message-ID: <6038d8c4$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.30.145.156
    X-Trace: 1614338245 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 550 83.30.145.156:60158
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4865
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:807672
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:uRBZH.401640$F...@f...ams1...
    On 2021-02-24, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości grup
    >>>> IMHO jeśli poziomy normalnego użytkowania nie są znane klientowi
    >>>> przed
    >>>> zakupem to producent powinien sobie nimi dupę podcierać. [Może
    >>>> nie
    >>>> aż
    >>>> wciskane czy klient chce wiedzieć czy nie ale *łatwe* do
    >>>> uzyskania]
    >
    >>>MZ nie, a to że coś ntt było w instrukcji obługi działa na
    >>>niekorzyść
    >>>kupującego - nie podobało się, trzeba było wtedy reklamować, a nie
    >>>urzytkować wbrew zaleceniom.
    >
    >> W instrukcji to troche za pozno - klient powinien moc sie zapoznac
    >> z
    >> cechami towaru przed zakupem ..

    >Z istotnymi cechami towaru. Jak wyobrazasz sobie zapoznanie z każdą
    >cechą?

    Ale to chyba dosc istotna cecha, ze wolno uzywac tylko 3h dziennie :-)
    I ze nie wolno ogladac TVP Info :-)

    >A dlaczego podręczniki użytkownika zawierają np. instrukcje
    >bezpiecznego użytkowania a prozno tego szukać na wystawie sklepowej
    >lub
    >reklamie? Nie będzie za późno?

    Raczej nie, bo przeciez towar sie daje uzywac normalnie i bezpiecznie.
    Choc jakby ktos chcial telewizor do wanny :-)

    >>>Tzw. retencja była i jest raczej cechą typową chyba wszystkich tego
    >>>typu urządzeń.
    >
    >> Eee ... dawno temu, w czasach CRT, w dodatku na monitorach
    >> komputerowych, ktore stale wyswietlaly to samo.

    >Tu jest właśnie taki przypadek.
    2017 rok i CRT ?

    >> Byc moze dotyczy tez ekranow plazmowych i OLED ... ale raczej nie
    >> LCD.

    Chyba, ze OLED

    >LCD założe się, że też. W końcu masz z tyłu lampę, i obszary gdzie
    >coś
    >pochłania to światło lub nie pochłania. Jak pochłania to się pewnie
    >odrobinę bardziej nagrzewa. I niech to teraz trwa parę lat.

    To nadal nie powinno szkodzic, a LCD jest plynny - wylaczysz, moze
    troche przeplynie w inny obszar.

    >> No i ... retencja jest typowa cecha, przed ktora producent powinien
    >> ostrzec, czy nie musi ostrzegac, bo w praktyce prawie nie wystepuje
    >> ... tylko nie wolno TVP Info ogladac godzinami :-)

    >Niekoniecznie powinien konkretnie ostrzec. Zobacz ten przykład co
    >dałem
    >wczesniej. Przyjmijmy, że masz potrzebę odkurzania mieszkania i
    >sprzetów
    >10x na dobę. Zapewne w specyfikacji i instrukcjach nie ma słowa na
    >temat
    >częstotliwości odkurzania, co najwyżej jest wzmianka żeby przecierac
    >jakąś-tam szmatką i unikać tego czy tamtego. Stosujesz się do tego.
    >Żadna z typowych obudów na wysoki połysk tego raczej nie zniesie,
    >pewnie
    >w dłuzszym okresie nawet taka metalowa z napylonym DLC. Typowa
    >obudowa,
    >juz po miesiącu stanie się lekko matowa. Będzie powód do uznania
    >reklamacji?

    >To co Cie kłopocze to, że nie ma sztywnej specyfikacji, a ta,
    >ponownie,
    >najczęściej nie jest mozliwa. Więc jak twierdzisz, że telewizor nie
    >powinien "wypalić" ekranu, wyświetlając po 11h dziennie jakiś stały
    >wzór
    >w jednym konkretnie miejscu robiac to 2 lata, to niestety często
    >swoją
    >argumentacją będziesz musiał przekonac sąd, co może być trudne jeśli
    >nawet w instrukcji stoi aby tego nie robić.

    no ale:
    -czy klient nie powinien moc sie zapoznac z istotnymi cechami towaru
    przed zakupem?
    Instrukcje na www bywaja dostepne.

    -czy sad uzna za zgodny z umowa telewizor, ktory sie nie nadaje do
    ogladania TVP Info ?

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1