  • Data: 2010-04-22 16:27:01
    Temat: Re: Czy prawo nie powinno regulować terminu wyborów?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:4bcee46e$0$19174$65785112@news.neostrada.pl mvoicem
    <m...@g...com> pisze:

    > Po co od razu test na inteligencję?
    > Wystarczyłoby proste pytanie typu "Pierwszy król Polski = ? " i np.
    > "pierwiastek z 81 = ?"
    To byłoby jeszcze głupsze niż "kryterium" majątkowe.
    Ocena na podstawie przechowywania w umyśle(?) zbędnej wiedzy
    faktograficznej, którą w razie potrzeby można uzyskać bez żadnego problemu?
    Do myślenia jest głowa, do liczenia - kalkulator, do przechowywania faktów -
    encyklopedie itp.
    Umiejętność szybkiego dotarcia do potrzebnych informacji i posłużenia się
    odpowiednimi narzędziami mówi o człowieku znacznie więcej.

    Idea zróżnicowania wagi głosu (jeśli już w ogóle brać takie pomysły choćby
    półserio), to faktycznie najlepiej wg właściwości intelektualnych; nie wiem
    czy jest dziś w tym zakresie coś lepszego niż testy MENSy.
    Np. tak (luźny pomysł): za istnienie masz głos o wadze 1. Chcesz aby znaczył
    więcej - zgłaszasz się do testu na wagę 2. Jeszcze ci mało? Zgłaszasz się do
    testu na wagę 3. Test oblany można spróbować zdawać ponownie np. po 4
    latach.
    I tę wagę miałyby także podpisy pod listami itd.

    Ale najważniejsze i najostrzejsze testy (i badania) powinny dotyczyć
    kandydatów na jakiekolwiek funkcje publiczne pochodzące z wyboru. ;)

    --
    Jotte