eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy posła którego mandat nie został FORMALNIE wygaszony obejmuje immunitet poselski? :-) › Re: Czy posła którego mandat nie został FORMALNIE wygaszony obejmuje immunitet poselski? :-)
  • Data: 2024-01-09 16:43:57
    Temat: Re: Czy posła którego mandat nie został FORMALNIE wygaszony obejmuje immunitet poselski? :-)
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 09 Jan 2024 15:57:24 +0100, A. Filip wrote:

    > Dla mnie zatrzymanie K&W przed ich zastąpieniem przez kolejnych na
    > listach wyborczy jest (maławym) zamachem na demokracje przez
    > wpłynięcie na reprezentatywność Sejmu.

    Cos w tym jest, po to ten immunitet jest, ale:
    -na razie małym ( bo tylko 2) i bez znaczenia (bo taki układ sił),

    -mandaty podobno wygasły z mocy prawa z chwilą uprawomocnienia wyroku
    - ponoć art 247 K. Wyborczego.

    -Hołownia chciał to zrobić w spokojnym okresie, ale skazani zwlekali.

    -chwilowo to jakby nie sprawa polityczna, tylko zwykła karna.

    Co prawda czytam ten KW
    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=
    wdu20110210112

    jakas paranoja w art 247-251. Wygaśniecie mandatu stwierdza marszałek
    postanowieniem, postanowienie się ogłasza "niezwłocznie", ale poseł
    może sie odwołać do SN ...

    Na razie słyszę, ze panowie zamierzają przesiedziec w pałacu
    do 11.01, gdy ma być wielka demonstracja, a Hołownia przesunął
    posiedzenie Sejmu .. oj, chyba coś za wczesnie kazał usunąc barierki
    :-)

    > Standardy proceduralne ustalone w sprawie K&W będą precedensami także
    > wtedy gdy PO-Tuskom to nie będzie pasować czego im z całego serca życzę.
    > Obstawiam sporawe szanse że się doczekam.

    Oby nie, bo to co PiS wyprawiał ... widzieliśmy i widzimy.
    No ale przeciez wiecznie rządzic nie będzie :-)

    Ciekawi mnie jeszcze jedno - jakby tak prezydent ich ułaskawił
    ponownie, powiedzmy tego 11.01, i nawet ogłosił to na X,
    to Policja na widok dokumentu powinna odstąpić, czy powinna miec
    uzasadnione wątpliwości czy to prawdziwy dokument, i dostarczyc ich
    przed sąd do dalszej decyzji.

    No nie, pieczątka Prezydenta (Kancelarii?), to chyba ma jeszcze swoją
    moc ...

    J.