    From: "Buker" <m...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy policja ma prawo?
    Date: Wed, 6 Feb 2002 12:52:07 +0100

    Użytkownik "Artur Golański" <A...@k...net.pl> napisał w wiadomości
    news:3c603118.1145694@news.onet.pl...

    > 1. Zgoda. Prawo o którym mowa ('Policjanci [...] maja prawo do
    > dokonywania kontroli......'), jest wyrażone dokladnie takimi samymi
    > slowami w ustawie o Policji (art. 15. ust.1 pkt. 5) jak i w rozp. RM
    > (§ 1 ust. 4 ).

    > "Papuga zawsze druga" ;-) Nie badz zlosliwy !

    > Sęk w tym, że NIGDZIE ! Wszedzie robisz błędy ortograficzne (nie
    > pisałem o tym otwarcie, majac nadzieję, ze sam je wyłapiesz).
    > Skoro jednak pytasz, odpowiadam ;-)

    > Nie wiem jaka netykieta jest Tobie znana, ale w mojej nie znalazłem
    > obowiazku pisania z błędami, tylko dlatego, ze przedmówca to robi.
> [...]
    Widzę, że zmieniłeś temat sporu - z prawa na ortografię. Cóż znany chwyt
    erystyczny...
    Ponownie stwierdzić muszę (raz widocznie nie wystarczy), iż jakiekolwiek
    prawa lub obowiązki nie mogą wynikać z Rozporządzenia. Bez znaczenia jest
    fakt, że w Rozporządzeniu posłużono się tym samym sformułowanie. Prawo do
    przeszukania wynika z aktu prawnego:
    USTAWA
    z dnia 6 kwietnia 1990 r.
    o Policji.
    (tekst pierwotny: Dz. U. 1990 r. Nr 30 poz. 179)
    (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 101 poz. 1092)

    i żadne Rozporządzenia nie mają tu nic do rzeczy, więc się nie
    upieraj.Sformułowanie zawarte w Rozporządzeniu wynika z tego jak instytucja
    ta została ujeta w Ustawie- a nie na odwrót.
    Ponadto polecam więcej lektury Konstytucji ( rażące braki widoczne!)