  • Data: 2008-11-28 10:05:53
    Temat: Re: Czy oszustwa się sumują?
    Od: Tanto <w...@w...pl.itotez> szukaj wiadomości tego autora

    Cezar pisze:
    > Szczegolny element to ZAMIAR kierukowy - dzialenie w celu osagniecia
    > korzysci majtkowej, co powoduje, ze trzeba udowodnic "planowanie" (jak to
    > nazwales) przestestwa. Trzeba udowodnic ze czyn sprawcy byl umyslny i z gory
    > nastwiony na zysk (korzysc majtkowa). Jesli tego nie ma to pozostaje tylko
    > droga cywilna.
    >
    > Cezar

    Czyli tak - otwieram sklep internetowy/konto allegro i sprzedaję w nim
    np. lodówki. Pierwszych kilkunastu czy setkę klientów obsługuję jak
    bozia przykazała, przy kolejnych zamówieniach inkasuję wpłaty na konto
    ale po kliku dniach dzwonię do klientów i informuję ich że zamówiony
    towar jest niedostępny. Jednocześnie proponuję coś w cenie zaporowej,
    tak żebym wiedział że klient tego nie weźmie. Umawiamy się na anulowanie
    zlecenia. I wszyscy są zadowoleni ...no może poza klientami bo nie
    odsyłam im pieniędzy.

    Biorąc pod uwagę to co było napisane o zamiarze kierunkowym i
    planowaniu, to takiego sprzedawcy nie można oskarżyć o oszustwo - przez
    cały czas uczciwie wywiązywał się z wcześniejszych transakcji, jak
    okazało się że towaru nie ma w magazynach (niezależne od niego) to
    zaproponował klientom coś w zamian. A ze klienci zrezygnowali? no cóż
    tak to już w życiu bywa. Ciężko nazwać go oszustem.

    Za pieniądze które przetrzymuje, może zakupić w Chinach kilka kontenerów
    misiów pluszowych, sprzedać je z 2 lub 3 krotnym zyskiem, a po kilku
    miesiącach zwrócić ludziom kasę. Może nawet z odsetkami ;-) Sądy są tak
    zapracowane że do tego czasu sprawy cywilne pewnie nie zdążą nabrać mocy
    urzędowej.

    Szczerze mówiąc, mam nadzieję że jednak nie działa to tak jak napisałem
    i nie czeka nas za chwilę wysyp 'biznesmenów' działających wg. mojego
    'planu' :-)

    --
    "Grzeczne dziewczęta idą do nieba, niegrzeczne idą tam gdzie chcą."