eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy nierozwiedziony moze byc samotnie wychowujacym dziecko? › Re: Czy nierozwiedziony moze byc samotnie wychowujacym dziecko?
  • Data: 2003-10-30 08:49:56
    Temat: Re: Czy nierozwiedziony moze byc samotnie wychowujacym dziecko?
    Od: "Andrzej_K." <n...@n...spam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "idiom" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bnqipu$o8c$1@nemesis.news.tpi.pl

    > Ot, niespodzianka ;)
    >
    > Czyli kobitka w US i facet z biura rachunkowego mylili się, kiedy
    > radzili mi rozliczać się wspólnie z dzieckiem, gdy na koniec roku mój
    > syn miał zaledwie 4 miesiące ??

    Nie twierdzę, że się mylili. Mogą Ci "zaliczyć" te 4 miesiące bo
    tyle ma dziecko, ale nie cały rok.

    > BTW czy pracodawca może nie potrącać zaliczek?? A może chodzi Ci o to,
    > że można zgłosić naliczanie zaliczek przy uwzględnieniu dwukrotnie
    > wyższej kwoty wolnej od podatku ??

    Oczywiście, że *musi* nie potrącać zaliczek jeśli to zgłosisz.
    (lub po wyliczeniu je zmniejszyć)
    Tu poszedłem na wygodnickie skróty. Oczywiście miałem
    na myśli to, że jeśli w grudniu tego roku zgłosisz w ZUS'ie
    (ja - świadczeniobiorca) na rok 2004 wspólne rozliczanie
    z dzieckiem (jako smaotnie...) to ZUS nie potrąca przez
    2004 rok zaliczek na poczet podatku.
    Tak, chodzi o podwojenie kwoty wolnej...

    --
    Pozdrawiam - Andy_K.
    "Jeżeli czujesz się świetnie, nie martw się, to minie."