    Subject: Re: Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Sun, 18 Aug 2019 01:06:48 +0200

    W dniu 17.08.2019 o 23:51, Uncle Pete pisze:
    > Wiedzieli, jak się nazywam, a tego numeru telefonu naprawdę nikomu nie
    > podaję.

    Ale nie za bardzo widzi mi się, żeby tak szybko poszło to przez
    operatora., To prędzej uwierzę, że pracownik POK sobie dorabiał tymi
    opcjami i dzwonił albo przekazywał dane.

    > Nie.

    Czemu akurat Urząd Gminuy miałby telefon do Ciebie posiadać?

    > Robiłem, ale w którym miejscu byłby wyciek? Bo przy płatności kartą
    > raczej tylko bank zna mój numer telefonu.
    > Pomijając pytanie, od kiedy zakupy kartą oznaczają zgodę na
    > udostępnianie danych? W banku od zawsze miałem powyłączane wszelkie
    > zgody marketingowe.

    Trzeba by było mieć jakieś sensowne poszlaki choć, by pomawiać określoną
    osobę, czy instytucję. Na moje rozeznanie tematu, to jeśli takie dane
    nie wychodzą na podstawie "zgody", to druga możliwość, to zatrudniony
    jako przedstawiciel tej innej firmy urzędnik / pracownik. Marnie
    opłacamy próbuje sobie dorabiać. Bez większego wysiłku można wskazać
    kilka powszechnie znanych tego typu sytuacji:

    1) Firmy świadczące usługi podwyższenia odszkodowania pozyskujące
    pracowników szpitali, czy pmocy drogowych;
    2) Pomoce drogowe pozyskujące policjantów i załogi pogotowia
    ratunkowego, czy strażaków.
    3) Zakłady pogrzebowe pozyskujące załogi pogotowia ratunkowego.

    Tak więc te dane mogą wyciec z szeregu miejsc. Jeśli jest sensowne
    podejrzenie, to zostaje albo zbadanie bilingu, i prześledzenie korelacji
    jakiegoś urzędnika z telefonami. Albo wyłapać te numery, które znał
    tylko i wyłącznie dana osoba.

    > Dlaczego mało prawdopodobne?

    Bo niezbyt wiele tam numerów telefonu.