  • Data: 2019-08-16 14:40:32
    Temat: Re: Czy nie ma bata na niezamówione telefony?
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 16.08.2019 o 12:46, Michal Jankowski pisze:

    > Kolega ma kupiony w 2013 w Warszawie numer, na który uparcie dzwonią,
    > myśląc że on jest z Wrocławia.

    To, gdzie jest kupiony numer nie ma żadnego znaczenia moim zdaniem. Nie
    ma znaczenia również, jaki adres podasz. Natomiast w bazach może być
    zgoida wyrażona przez poprzedniego właściciela. Biorąc pod uwagę, że
    chyba po 6 miesiacach numer trafia do wolnej puli, to trzeba by
    znowelizować ustawę, ze zgoda ma być nie starsza, niż 6 miesięcy.

    > Do mnie na numer z 1997 roku spamerzy nie dzwonią.

    No ja mam mniej więcej też z tego okresu numer. Raz na jakiś czas się
    jakiś idiota znajdzie, ale to przeważnie, jak nie ogarniałem i gdzieś
    dawałem zgodę na spam. Raz przykładowo przy przedłużaniu umowy taką
    zgodę mi "podsunięto". Skończył się spam, jak zablokowałem to u operatora.

    Potem przy kolejnych przedłużeniach już specjalnie uważałem. Raz jedna
    kobieta w PLUS przekonywała mnie, że bez zaznaczenia tego "nie da się".
    Skończyło się na konieczności wizyty kierownika, który pokazał pani, że
    jednak się da. Ale od dłuższego czasu mam z tym spokój.

    Wydaje mi się, że mimo wszystko te firmy marketingowe starają sie
    działać zgodnie z prawem, czyli bez zgody nie dzwonią.