    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy musze wplacac na konto komornika?
    Date: Wed, 22 Oct 2008 14:38:42 +0200

    Zax pisze:
    > Jak rozumiem, ani nikt mnie nie może (prawnie) zmusić do wpłaty na konto
    > komornika, ani też wierzyciel nie ma szans ponieść jakichkolwiek szkód z tytułu,
    > że komornika w tym względzie "ominę", płacąc mu (komornikowi) te należne 5%.

    Co do zasady tak jest. Pamiętaj jednak, że jak komornik skutecznie
    coś zajmie, to potrzeba czasu, aby potem to cofnąć. Czyli jak na
    przykład zostanie zajęta Twoja pensja wypłacana za tydzień, to zanim
    komornik zdążyłby zdjąć zajęcie, termin wypłaty pensji nadejdzie i
    zostanie ona przekazana komornikowi. Podobnie zajęte środki na koncie
    bankowym. Bawienie się we wpłaty wierzycielowi zamiast komornikowi
    najbardziej opłaca się w przypadku, kiedy dokonane przez komornika
    zajęcia są oczywiście bezskuteczne (np. zajęcie pustego konta bankowego).

    Z tą 5% opłatą też nie wychylałbym się dopóki komornik się nie upomni.

    > Duże dzięki.

    Powodzenia.

    --
    Pozdrawiam!