  • Data: 2004-11-03 02:47:47
    Temat: Re: Czy mozna zdejmować simlocki?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Debowski wrote:

    > Nie sądze aby to było "równie dobrze". To nie jest zapis uwłaczajacy w
    > jakikolwiek sposób godności klienta, ani taki którego wykonanie będzie

    Jak to nie jest? Uniemożliwia swobodne korzystanie z własnego urządzenia.

    > związne z nadmierna uciążliwością, ani inny z serii niedozwolonych
    > postanowień umowy.

    Jak dla mnie jest to nadmierna uciążliwość. Powiedzmy, że mam dwa
    telefony - jeden 'służbowy', drugi 'prywatny' (sam sobie jestem sterem i
    okrętem - stąd cudzysłowy :) )

    Jeden mi się zepsuł, powiedzmy że 'służbowy', jest właśnie 'w naprawie'.
    A ja muszę mieć cały czas ten numer 'w gotowości'. Chcę włożyć SIM z
    tego uszkodzonego do sprawnego, a tam blokada...

    > Zapis taki może mieć np. uzasadnienie ekonomiczne i być
    > konsekwencja umowy operatora z gwarantem.

    Spróbuj wymyśleć owo 'uzasadnienie ekonomiczne'. Dochód operatora jest
    zapewniony przez 'cyrograf' (po jego upłynięciu blokada i tak jest
    gratisowo przez operatora zdejmowana).

    > To bez znaczenia - nie koniecznie chodzi tu o kwestie techniczne.

    Ma znaczenie, bo na pewno nie spowoduje żadnego uszkodzenia urządzenia.