eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy można uniknąć VATu cła i akcyzy na używany sprzęt naukowy? › Re: Czy można uniknąć VATu cła i akcyzy na używany sprzęt naukowy?
    From: Piotr Solarz <s...@i...pan.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy można uniknąć VATu cła i akcyzy na używany sprzęt naukowy?
    Date: Thu, 04 Apr 2002 12:31:22 +0200

    Wiadomość napisana przez: Boguslaw Szostak:

    > Dla celnika niewazne jest, czy dostaliscie za darmo, czy ine.

    I tego się boimy, że pomimo naszych starań i wyjazdu do Walii ktoś nam
    powie albo płacicie albo...

    > Naliczy cko i podatek od "wartosci celnej" i jesli wam przysluguje
    > zwolnienie
    > "zwolni" Was z oplaty.
    >
    > Dostalem (AGH) kiedys "kabelek" z interfejsem od firmy SIEMENS
    > Pan celnik zarzadal okreslena wartosci darowizny, firma oswiadczyla,
    > ze kabelek ow to tyle a tyle marek, naliczyl clo i VAT i zwolnil,
    > bo AGH przyslugiwalo zwolnienie.
    >
    > Nie wiem, jaka jest "wartosc rynkowa" owej aparatury

    Jest to sprzęd używany ale w pełni sprawny. Np. nanowoltomierz z 1982
    roku. Praktycznie po amortyzacji jego wartość "rynkowa" równa się zero.
    Ale zawsze można sprawdzić ile kosztuje nowy i wtedy to już będą
    tysiące. Gdybyśmy chcieli kupić taki sprzęt łącznie jest kilkanaście
    pozycji) to zapłacilibyśmy skromnie licząc 200 kzł. Ale znalazł się
    ktoś, kto tego nie potrzebuje i odda nam za darmo. Praktycznie całe
    wyposażenie labolatorium. A co z akcyzą?

    Piotrek