  • Data: 2009-11-12 07:47:57
    Temat: Re: Czy mogę wnieść własny napój?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 12 Nov 2009, Liwiusz wrote:

    > Wiązana by była, gdyby do biletu klient musiał kupić popcorn.

    Ale dlaczego umowa sprzedaży miałaby być *jedyną* umową zabronioną
    tą klauzulą?
    IMO ten konkretny przepis dotyczy *każdej* "niezwiązanej" umowy.

    > A tak nie jest.

    Nie jest. Andrzej pozwolił na rozwinięcie dywagacji w stronę
    którą kierujesz, nie protestując dość wyraźnie przeciw tezie
    o umowie sprzedaży.
    A zabroniona jest *każda* umowa nie mająca *bezpośredniego*
    związku z rozpatrywaną umową.
    Nie ma tam wyłączenia dla "zobowiązania się, że jadł będę
    tylko to co kupię u was".
    Jedynym wyjątkiem byłoby wypadnięcie umowy z klauzuli poprzez
    "bezpośredni związek" - więc można takie ograniczenie
    wprowadzić w stołówce czy restauracji.

    > Przykład podałem: telefon za złotówkę i abonament na 2 lata. Wiązana?
    > Wiązana.

    Wiązana.

    > Zabroniona? Nie, bo nieobowiązkowa.

    Nie, bo "ma bezpośredni związek".
    No chyba że twierdzisz, że dla przeciętnego konsumenta abonament
    telefoniczny nie ma "bezpośredniego związku" z potrzebnym do
    skorzystania (z abonamentu) telefonem ;)

    pzdr, Gotfryd