eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mogę upublicznić dane osoby imię i nazwisko na stronie www? › Re: Czy moge upublicznic dane osoby imie i nazwisko na stronie www?
  • Data: 2011-01-14 21:24:24
    Temat: Re: Czy moge upublicznic dane osoby imie i nazwisko na stronie www?
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "G.K." <g...@g...pl> wrote
    > Mam takie pytanie: czy moge na stronie www upublicznic imie i nazwisko
    > obcej mi osoby w pewnym konkretnym kontekscie, np. zdarzenia z udzialem
    > tej osoby?

    1. Mozesz, ale... jesli ten kontekst okaze sie byc nieprawdziwy (wina
    nieudowodniona) albo osoba poniesie jakies szkody z tego tytulu, ze tam
    widnieje jej imie/nazwisko to mozesz liczyc sie z odpowiedzialnoscia. [patrz
    KC-->dobra osobiste, oraz KK-->pomównie, znieslawienie]
    2.Jesli dane pochodza z bazy lub stworza baze danych na stronie (np.
    uporzadkowany spis) to nie mozesz. [patrz. Ustawa o ochronie danych
    osobowych]