  • Data: 2008-05-25 15:47:24
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    T pisze:

    > To że JESZCZE nie splajtował oznacza Twoim zdaniem, ze w przyszłości nie
    > jest to możliwe?

    O ile nie padnie ofiarą jakiejś ogromnej afery - raczej trudne. Podobne
    jak w przypadku kasyn gry jest to instytucja, w której wypłaty to wpłaty
    "klientów" minus prowizje, marże itepe.

    > Bzdura, karta nie jest odpowiednikiem żadnej waluty, moją opłacałem
    > towary w dolarach, euro, złotych etc. (jak to wygląda z punktu widzenia
    > banku nie ma tutaj znaczenia).

    Karta jest dokumentem. Podobnie jak banknot jako taki też nie jest
    walutą - tylko dokumentem reprezentującym walutę z pewnymi gwarancjami
    instytucji go wydającej (takiego czy innego banku).

    > Ale ma w kasie.

    I co z tego? W hurtowni zdalnie nie zapłaci bez środków na koncie.

    > Karta tez może być fałszywa.

    Tyle że gotówka nie jest elektronicznie weryfikowana - w przeciwieństwie
    do kart płatniczych.

    I jeśli jest to kopia czyjejś karty, to nie sklep traci, chyba że
    popełni błędy w trakcie autoryzacji.