  • Data: 2008-05-21 23:33:51
    Temat: Re: Czy moge płacić kartą małe kwoty...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 May 2008, Olgierd wrote:

    > I jeszcze jedno: karta może i nie jest środkiem płatniczym, ale złotówka
    > i owszem. A płacąc kartą -- płacę złotówkami, a nie muszelkami.

    Wiesz, płacąc wekslem też płacę złotówkami a nie muszelkami.
    Sprawa wygląda w 1 przyblieniu podobnie: tzw. "zapłata kartą" jest
    przelewem zobowiązania, przy którym bank zobowiązuje się kiedyś-tam
    (AFAIR idzie o dziesiątki dni, czyli w skali handlu żywnością całe
    wieki) i za jakąś-tam opłatą (!) zrealizować zobowiązanie klienta
    (co już opisywano: to klient sobie "życzy" a sprzedawca ma płacić).
    W 2. przybliżeniu już mniej.
    Toż Ty zdecydowanie wcześniej dostaniesz od kogoś "nowy towar"
    (w miejsce kupionego) jak puścisz w obieg mój weksel (odbiorca
    nie omieszka dopilnować żebyś się też podpisał :>), niż za
    obietnicę (bez weksla) "zapłacę pieniedzmi klientów którzy już mi
    zapłacili, ale tymi pieniedzmi obraca polcard na spółę z bankiem,
    nie wiem gdzie są i nie mam ich na koncie".
    Komuś się wydaje, że za to iż klient może z karty kredytowej brać
    "bezpłatny kredyt" nikt nie płaci? No to IMVHO słusznie: wydaje się.

    pzdr, Gotfryd