eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mogę obejrzeć przesyłkę kurierską zanim za nią zapłacę? › Re: Czy mogę obejrzeć przesyłkę kurierską zanim za nią zapłacę?
    From: "columb" <krzys@[!no-spam!]s-i.one.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy mogę obejrzeć przesyłkę kurierską zanim za nią zapłacę?
    Date: Sat, 31 Aug 2002 19:17:53 +0200

    Użytkownik "Slawomir Sikora" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
    news:akqsc0$rnv$1@news2.tpi.pl...
    > Cześć!
    > Ostatnimi czasy bardzo modna i wygodna staje się sprzedaż
    > przez internet. Mam w związku z tym następujące pytanie:

    Musisz uwazac, chociaz jedna z firm kurierskich (nie pamietam, czy to UPS,
    czy SERVISCO, czy STOLICA) umozliwiaj taka trasakcje. Popytaj na
    infoliniach/na stronach internetowych popatrz...

    Ja typuje UPS (moim zdaniem najlepsza firma kurierska- np. nie place za
    przyjazd po przesylki, a Stolica chce mnie kasowac).

    A tak na marginesie, to kiedys kurier zapomnial o mojej przesylce- na
    szcescie nic pilnego- chociaz jak zadzwonilem do nich dlaczego nie bylo
    kuriera i czy jeszcze bedzie (mieszkam 45 KM od ich nablizszego punktu) to
    oni powiedzieli ze kurier byl juz w moim terenie i widocznie zapomnial.
    Oczywiscie, jesli to cos pilnego to przyjada za godz, a jesli moze poczekac
    do jutra to przesylka pojdzie gratis! To byly akurat dwie paczki, nic
    pilnego... W ramach przeprosin dostalem kilka gadgetow i wszystko poszlo na
    koszt UPS (6 KG, 1KG) I to bez zadnego proszenia, grzecznie kuluralnie- sam
    facet zaproponowal itp :) Naprawde sa szybcy i ogolnie bardzo zadowolony
    jestem z UPSa. Sorry za ta reklame, ale wydaje mi sie ze o dobrych zeczach
    nalezy pisac rownie czesto- jak nie czesciej - niz o zlych :) Dodam ze
    jestem "osoba prywatna", nie pracuje, nie pracowalem i pewnie nie bede
    pracowal w zadnej z firm kurierskich. Rowniez nie mam rodziny ani znajomych
    w zadnej firmir kurierskiej. A wyrazona opinia jest OT i jest subiektywna
    :))))

    > Czy instnieje procedura prawna, która umożliwia klientowi
    > wgląd do przesyłki (np. na poczcie) jeszcze przed uiszczeniem
    > opłaty?

    Nie. Ale mozesz poprosic o kisyjne otwarcie przesylki, przy np. kierownicce
    Poczty (oczywiscie, jesli ona sie zgodzi i bedzie miala na to chec).
    Taki protokol to bardzo wazna sprawa, powaznie ulatwia rozmowy z
    prokuratorem (pieniadze, ktore wplacisz- sa zatrzymywane do czasu
    wyjasnienia sprawy). Latwiej tez dorwac i udowodnic EWENTUALNAMU przestepcy
    jego wine :)
    Ale zasada jest jedna- jesli chcesz cos kupic i jest to tansze o np. 50% "bo
    costam, costam", a koles jest malo wiaryoodny- to naprawde daruj to sobie...
    > Pozdrawiam
    > Sławek.

    Pozdrawiam!
    Krzys.