eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? › Re: Czy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? [trochę OT i troche długie]
  • Data: 2005-10-05 21:32:23
    Temat: Re: Czy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? [trochę OT i troche długie]
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu> szukaj wiadomości tego autora

    news:di1fkf$376$1@news.dialog.net.pl...

    > No tak, ale co innego "kamienicznik" trudniący się wynajmem lokal za
    > czynsz,
    > a co innego osoba fizyczna posiadająca własny, indywidualny lokal
    > mieszkalny
    > na własne potrzeby.

    Ustawodawstwo zwiazane z wlasnoscia w przypadku mieszkan jest w Polsce
    wysoce socjalistyczne, co negatywnie wplywa na ten rynek. Trudnosci z
    wywaleniem kogos, kto nie placi powoduja braki w podazy - niektorzy z
    wlascicieli nie uzywanych mieszkan nie decyduja sie ich wynajac, tylko je
    trzymaja jako lokate kapitalu na ewentualna sprzedaz kiedys tam lub dla
    spadkobiercow, zamiast je wynajac - bo wiedza, ze w przypadku wynajecia ich
    komus, kto nie bedzie placil, moga czekac miesiacami na eksmisje, a gdy to
    bedzie samotna matka z dzieckiem lub inny przypadek, to w ogole mogila.
    Strach przed tymi kosztami powoduje, ze za korzystniejsze uwazaja doplacanie
    do nie uzywanego mieszkania i czekanie, az bedzie mozna je rozdysponowac bez
    ryzyka (np. w rodzinie). Dlatego, choc ceny innych rzeczy sa w PL zwykle
    nizsze niz na Zachodzie, koszty mieszkan i wynajmu potrafia dorownywac
    zachodnim. Mam tego (przechowywania zamiast wynajmu) przypadki w swoim
    bezposrednim otoczeniu.

    I.