eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? › Re: Czy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? [trochę OT i troche długie]
  • Data: 2005-10-04 22:01:23
    Temat: Re: Czy mąż może wyrzucić żonę i dziecko z mieszkania? [trochę OT i troche długie]
    Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:dhusg7$1or$4@inews.gazeta.pl kam <#k...@w...pl#>
    pisze:

    > "Posiadaczem rzeczy jest zarówno ten, kto nią faktycznie włada jak
    > właściciel (posiadacz samoistny), jak i ten, kto nią faktycznie włada
    > jak użytkownik, zastawnik, najemca, dzierżawca lub mający inne prawo, z
    > którym łączy się określone władztwo nad cudzą rzeczą (posiadacz zależny)."
    > Tyle definicja. Posiadanie to stan faktyczny - jakaś forma władania
    > rzeczą. Posiadaczem może być zarówno ten, kto ma jakieś prawo do rzeczy,
    > jak i ten, kto takiego prawa nie ma i nigdy nie miał.
    Czyli posiadaczem jest np. złodziej po udanym akcie kradzieży (włada wówczas
    jak właściciel lub użytkownik)? I może zastosować art. 343 §1?
    Są i dalsze artykuły. Niepokojący jest 342 i 343. Na szczęscie w przypadku
    mieszkania da się odnieść art. 339 - w końcu możliwość sprzedaży, wynajmu
    itp. stanowi chyba o cechach władania faktycznego.
    To wszystko dziwnie mi wygląda, ale nie jestem znawcą tej materii.

    Jotte